Verzending

Bestellingen worden uitsluitend verzonden van maandag tot en met donderdag. Bestelling die na donderdag 15.00 uur worden geplaatst worden op maandag verzonden. Onze pakketten worden door GLS thuisbezorgd of afgeleverd op een door u opgegeven adres.

We verzenden naar Nederland, België en Duitsland. Bij bestellingen met een waarde van € 30,- of meer brengen wij geen verzendkosten in rekening. De verzendkosten voor bestellingen met een waarde tot € 30,- variëren per product, met een maximum van € 4,95 voor Nederland en € 5,75 voor België. Voor een verzending naar Duitsland brengen wij geen verzendkosten in rekening voor een bestelling met een waarde van € 35 of meer. De verzendkosten voor bestellingen met een waarde tot € 35,- variëren per product, met een maximum van € 7,75 voor Duitsland.

Bezorging

Bezorgtijden

GLS bezorgt de pakketten op werkdagen van maandag tot en met vrijdag en in Nederland meestal binnen 24 uur. Deze bezorgtijden staan echter niet vast en zijn niet gegarandeerd. De pakketten worden over de weg vervoerd, hierdoor kan bijvoorbeeld oponthoud in het verkeer voor vertraging zorgen.

Normale pakketbezorging door GLS

Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening in de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.

Als niemand thuis is

GLS vraagt een van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot. In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten “Niet Thuis Bericht” achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over de afleveropties.

De “Niet Thuis Code”

Op het Niet Thuis Bericht staat een “Niet Thuis Code”. Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kan de ontvanger het pakket online volgen, bijvoorbeeld op een smartphone. De Niet Thuis Code is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht. De ontvanger kan dan online, met het nummer en de postcode, zelf bepalen wat de volgende stap is.

Afleveropties na een Niet Thuis Bericht:

Als een pakket naar het depot is teruggebracht, biedt GLS de volgende opties:

  • Het pakket opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres. Voor de beschikbare bezorgdata worden tijdvensters van drie uur opgegeven.
  • Het pakket zelf bij het GLS-depot of een GLS PakketShop afhalen. Het pakket blijft in het depot of de PakketShop en kan binnen vijf werkdagen opgehaald worden. Indien het pakket niet opgehaald is binnen deze vijf werkdagen wordt het pakket retour gestuurd naar de afzender. Wilt u het pakket nogmaals verzonden hebben, zullen er verzendkosten in rekening gebracht worden.
  • Het pakket weigeren. Het pakket wordt retour afzender gestuurd. Wilt u het pakket als nog ontvangen, zullen er verzendkosten in rekening gebracht worden.

Voortgang van uw bestelling

Nadat het pakket is ingepakt, ontvangt u een e-mail met een Track & Trace link. Via die link kunt u de levering van uw pakket bekijken en volgen.